ROZHOVORY

„Můj vztah k železnici byl formován již od útlého dětství!“

Jiří Minka začínal po železniční škole jako průvodčí. Postupně si prošel snad všemi „vlakovými“ profesemi od výpravčího, přes dispečera, až k současné pozici ředitele vlakové dopravy ve skupině AWT. Železnici má tak rád, že se ve vlaku dokonce i ženil!

Prošel jste si doslova všemi pozicemi, které se kolem vlaků točí. Byl jste vlakvedoucím, výpravčím, dispečerem, vedoucím dispečinku a nyní jste ředitelem. Na kterou z pozic nejradši vzpomínáte?
Vším, čím jsem byl, byl jsem rád. S těmito slovy se zcela ztotožňuji. Ještě doplním, že moje první pozice na železnici byla průvodčí, na tuto pozici jsem si zahrál - zavzpomínal i na své svatbě, kdy nás na a ze svatebního obřadu odvezl, resp. přivezl náš svatební vláček (Hurvínek). Nicméně asi nejčastěji si vzpomenu na pozici výpravčího, konkrétně na ranní či odpolední studentské vlaky, které byly spojeny s nejvíce úsměvy.  

Studoval jste Střední železniční školu, takže jste s vlaky spojen opravdu už od útlého mládí. Kdo vás k lásce k železnici přivedl?
Oba mí rodiče pracovali na železnici a z otcovy strany jsem již čtvrtou generací železničářem. Protože můj otec strávil celý svůj život jako strojvedoucí, byl můj vztah k železnici formován již od útlého dětství.

Chystáte nějaké výrazné novinky nebo plynule navážete na projekty vašeho předchůdce?
Přirozeně budu pokračovat v rozpracovaných projektech mého předchůdce, který byl pro mne v mnoha oblastech velkým vzorem. Tak či onak bych se chtěl pokusit určité procesy v mé provozní oblasti více systematizovat, automatizovat a zjednodušit. Tak aby za nás pracoval systém a my pouze určovali jeho směr.

Někteří noví ředitelé si nové pracoviště vyčistí a přivádějí si své lidi. Udělal jste něco takového i vy nebo se chystáte dělat výraznější personální změny?
Momentálně žádné personální změny nechystám. S týmem kolegyň a kolegů, které jsem po panu Kobzovi převzal, jsem spokojen a považuji je za nejen výborné odborníky, ale i velice příjemné lidi, co se lidské stránky týče.

Co Vás na práci na železnici nejvíc baví?
Práce v AWT potažmo na železnici je krásná v mnoha směrech. Asi největší satisfakcí je však, na výletě s přáteli, vidět samotnou jízdu našeho vlaku a vyprávět jim kolik tvrdé práce a nespočet profesí se skrývá za samotnou jízdou vlaku.

Jak relaxujete po práci, jaké jsou vaše koníčky?
Nejraději relaxuji v rodinném kruhu, tj. se svým tříletým synem a jednoletou dcerou. Taktéž nemohu zapomenout na svou milovanou ženu, které si právě přisedla vedle mne a nemůže se najít v předchozí větě. Jednou z možností, jak si odpočinout od železnice je hraní si se synem, jehož první slova po probuzení jsou "táto, půjdeme stavět koleje?" 😊 Protože naše společnost má sídlo v Ostravě, tak nevím, zdali je namístě uvézt, že po rodině je můj největší koníček fotbalový klub SK Slavia Praha, se kterým jsem v předchozích dvaceti letech procestoval pěkný kus Evropy. Od Istanbulu, Kodaně až po Lisabon. Jakým dopravním prostředkem to bylo, nebude těžké uhodnout.

DALŠÍ ČLÁNKY Z KATEGORIE ROZHOVORY