Ostravské Radvanice zaburácejí silnými stoji!
Už po deváté pořádá RABA Motosport Ostrava 22. a 23. 7. 2017 na Okruhu Františka Bartoše v Ostravě-Radvanicích mezinárodní závod silničních motocyklů. Také letos se mohou diváci těšit na show plnou adrenalinu.
Už tradičně ovládnou víkend na konci července v Ostravě-Radvanicích závod, který je započítáván ve třídách Twin a Supermono do Mistrovství ČR, ve třídě 125 SP a 125 GP do Přeboru ČR a Jízda pravidelnosti historických závodních motocyklů se započítává do Přeboru ČR.
Diváci se na jednotlivé závody dívat hned z několika bezpečných míst. Prvním je „Bočkova zatáčka“ u křižovatky ulic Radvanická a Pikartská. Podle pořadatelů je právě toto místo nádherná pasáž závodního okruhu vedoucí lesem, kde závod sledujeme z vyvýšeného místa, které zajišťuje skvělý výhled i bezpečnost. V technické pasáži „U výzkumáku“, je hlediště umístěné u retardéru na ulici Pikartská. Diváci budou od závodní dráhy odděleni plotem, čímž se jedná o nejbezpečnější divácké prostory. Sledovat závod je možné také na křížení ulic Pikartská a Trnkovecká. V tomto místě zvaném „U koní“ jezdci brzdí z vysoké rychlosti do nájezdu do pravoúhlé zatáčky. Na Trnkovecké ulici můžeme koukat také u „Retardéru“ a na křižovatce s Pastrňákovou „U školy“. Klasikou zůstává „Start a cíl“.
Naopak pořadatelé žádají diváky, aby nevcházeli na trať, nestáli v místech, která nejsou pro diváky vyhrazena, na únikových cestách a místech pod úrovní závodní dráhy, před stromy či jinými pevnými překážkami a zejména musí všichni návštěvníci závodu dbát pokynů označených pořadatelů.
ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKA TRATĚ
Délka okruhu 3.500 m
Min. šířka trati 6 m
Max. šířka trati 8 m
Převýšení 48 m
Počet levých zatáček 10
Počet pravých zatáček 6
Počet retardérů 2
Pole position na levé straně startovního roštu
Trať je technická, je vedena přes městskou část Ostrava – Radvanice a Slezská Ostrava po ulicích Radvanická, Pikartská, Trnkovecká, start a cíl je na ulici Pastrňákova, závody se pojedou proti směru hodinových ručiček. Plánek tratě je přiložen. Boxy jsou umístěny v prostoru startu a cíle, jsou viditelně odděleny od závodní tratě přenosnými zábranami, přístup je jen pro označené osoby
PROGRAM
SOBOTA 9. 7. 2016
Klasik 175+250 | 9,15 – 9,35 | 14,15 – 14,35 |
Twin | 9,50 – 10,10 | 14,50 – 15,10 |
125 GP + 250 CRR | 10,25 – 10,45 | 15,25 – 15,45 |
Klasik 350+500+750 | 11,00 – 11,20 | 16,00 – 16,20 |
125 SP | 11,35 – 11,55 | 16,35 – 16,55 |
do 600 | 12,10 – 12,30 | 17,10 – 17,30 |
Sidecary | 12,45 – 13,05 | 17,45 – 18,05 |
Supermono | 13,20 – 13,40 | 18,20 – 18,40 |
PŘESTÁVKA | 13,40 – 14,15 |
NEDĚLE 10. 7. 2016
Třída | Výjezd z parkoviště | Start závodu | Počet kol | Délka závodu |
Klasik 175+250 | 9,15 | 9,30 | 8 | 28 km |
Twin | 10,15 | 10,30 | 10 | 35 km |
125 GP + 250 CRR | 11,15 | 11,30 | 10 | 35 km |
Klasik 350+500+750 | 12,15 | 12,30 | 8 | 28 km |
125 SP | 13,15 | 13,30 | 10 | 35 km |
do 600 | 14,15 | 14,30 | 12 | 42 km |
Sidecary | 15,15 | 15,30 | 20 min | |
Supermono | 16,15 | 16,30 | 10 | 35 km |