Z OSTRAVY
Foto zdroj: Ostrava

To se tam nevejde!

Možná znáte známou nahrávku s Helmutem, tentokrát ale máme na mysli něco úplně jiného. Internetová fóra se plní diskuzemi o nových ostravských tramvajích Stadler Nova. Ty totiž kvůli úzkým hrdlům zastávek na dvou místech neprojedou. Dopravní podnik tak bude muset zastávky pro nové vozy upravit.

Super moderní švýcarské tramvaje byly projektovány speciálně pro Ostravu. Někde se ale zřejmě stala chyba. Na dvou velmi vytížených zastávkách, a sice Dům energetiky a Stodolní, jsou koleje blíž u sebe a tyhle modré krásky se tam prostě nevejdou. Zastávku Dům energetiky spravuje DPO a podle tiskového prohlášení již podnikl veškeré kroky k tomu, aby byla zastávka do týdne bez problémů s normovými parametry. Další zastávkou je v předminulém roce zrekonstruovaná zastávka Stodolní. Nové zastávky tak zřejmě zase obsadí dělníci.

„Po dokončení rekonstrukce zastávky Stodolní jsme stavbu reklamovali, protože zastávka nevyhovuje normám a nově pořizovaná vozidla nebudou moci tímto úsekem projíždět bez problémů. Nyní jsme problém s nedodržením normy u této zastávky znovu otevřeli,“ vyjádřil se k situaci ředitel DPO Daniel Morys. Zároveň vyvrací informace, které se v diskuzích šíří a to, že právě kvůli tomu jsou nové vozy ještě v garáži, místo aby brouzdaly Ostravou a splnily si povinných 20 tisíc kilometrů ve zkušebním provozu. „Nové tramvaje mohou bez omezení jezdit po trasách, které se vyhýbají oběma těmto místům. Testovací provoz je zde právě od toho, aby včas poukázal na chyby, které je nutno odstranit předtím, než začneme vozit cestující,“ dodává Morys.

Nové švýcarské tramvaje Stadler nOVA by měly začít ostravské ulice brázdit o prázdninách. Foto zdroj: zdopravy.cz

Tramvaje Stadler nOVA fakticky ještě ani Dopravnímu podniku Ostrava nepatří. „Švýcarská společnost Stadler, která je dosud faktickým vlastníkem těchto tramvají, nyní testuje nové výrobky přímo v ostravských podmínkách. Potom, co byla do Ostravy doručena první tramvaj, následovala celá řada testů, provádění statických, technicko-bezpečnostních zkoušek a dalších, které jsou nezbytné pro splnění podmínek k zahájení zkušebního provozu od drážního úřadu. Tyto zkoušky jsou nyní u konce a veškerá dokumentace k provedeným testům byla předána drážnímu úřadu,“ vysvětluje v tiskovém prohlášení Karolína Rycková. Právě tito úředníci nyní brzdí začátek zkušebních jízd. Jakmile drážní úřad vydá povolení, budou moci nové tramvaje kousat tisíce zkušebních kilometrů, nejprve bez zátěže a pak i se zátěží. Až po skončení tohoto zkušebního provozu budou nové tramvaje předány Dopravnímu podniku Ostrava.

První z celkem čtyřiceti nových plně nízkopodlažních tramvají švýcarského výrobce Stadler byla přivezena do Ostravy 22. dubna letošního roku. Každá vyjde DPO na 27,2 milionu korun, vynikat mají nízkými provozními náklady a vysokým komfortem pro cestující. Těšit se můžeme na klimatizaci, Wi-Fi připojení nebo třeba dobíjecí USB konektory. Podle smlouvy by měl první vůz zahájit do léta. Ještě do konce letošního roku pak bude do Ostravy dovezeno dalších 24 tramvají, zbylé pak do léta 2019.

 

DALŠÍ ČLÁNKY Z KATEGORIE Z OSTRAVY
POSLEDNÍ ČLÁNKY