Z OSTRAVY

Ostravské cesty potřebovaly nejvíce posypu za 8 let

Ostravské komunikace (OK), které se starají o silnice na území Ostravy, letos v zimě spotřebovaly o 3 600 tun posypové soli více než loni. „Zimní sezóna pro nás sice končí až se závěrem března, už teď jsme ale na nejvyšší spotřebě za posledních osm let,“ uvedl výrobní náměstek společnosti Petr Uhlíř.

Na místních komunikacích a silnicích II. a III. třídy v krajském městě (viz připojená mapka) musela technika OK zasahovat 60 dní. Spotřeba soli dosáhla skoro 4 400 tun. „K tomu je nutné ještě připočítat i zhruba 859 tisíc litrů solanky. Co do rozložení výjezdových dnů, byla zima v listopadu a prosinci pod průměrem, v lednu a únoru naopak výrazně nad průměrem posledních let. Dosud bylo chemickým posypem na námi udržovaných silnicích ošetřeno přibližně 56 490 kilometrů, sněhovými radlicemi jsme pluhovali zhruba 31 730 kilometrů,“ doplnil vedoucí zimní údržby Pavel Król.

S loňskou sezónou, kdy se spotřebovalo jen 773 tun soli, se podle něj zima 2020-2021 srovnávat dost dobře nedá. Na druhém pólu statistiky je pak rok 2012 s bezmála deseti tisíci tunami soli (viz graf níže). Na silnice, které mají Ostravské komunikace v údržbě, vyjíždí během zimních měsíců na jedné směně 15 řidičů a celkem se ve třech směnách vystřídá 45 řidičů, které vysílá na různé směny celkem 8 dispečerů. Společnost provozuje 19 sypačů (z toho 4 jsou náhradní pro případ poruchy) a v případě potřeby má k dispozici také posilové stoje 12 traktorů a 3 nákladní vozy se zadní vlečnou radlicí. Ve výjimečných situacích se dispečeři mohou obrátit také na hasiče, což ale za posledních několik let nebylo nutné. Naopak pravidelně funguje spolupráce s Policií ČR a Dopravním podnikem Ostrava, se kterými si dispečeři Ostravských komunikací vyměňují informace o potížích se sjízdností v rámci zimní údržby komunikací.

Nejhorší zima byla na pomezí let 2012 a 13. Přesto je letošní zima nadprůměrná. 

 

DALŠÍ ČLÁNKY Z KATEGORIE Z OSTRAVY